Tuesday, December 28, 2010

HarI YanG DiNantiKan

 Salam Ukhuwah kepada teman-teman semua sudah lama tidak menulis entry, terlalu sibuk dengan kerja selama cuti sebelum ini.


Tinggal 2 hari lagi kita semua akan menjengah ke tahun baru masihi,walaupun tahun hijrah telah berlalu meninggalkan kita,masih sama lagi ke azam yang ditanam pada awal tahun Hijrah dahulu dengan tahun Masihi yang akan tiba x lama lagi, tetapkan hati semua teman-temanku.sesungguhnya setiap masa itu bernilai bagi setiap diri seorang yang bernama Hamba yang sentiasa sujud taat pada perintahnya.
seperti yang telah di firmankan oleh Allah S.W.T dalam 

 Surah Al-Asr

 Ayat 1-3 Demi masa sesungguhnya manusia itu dalam kerugian,kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh,dan mereka pula yang berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran.

Terlalu banyak peringatan yang telah diberikan tetapi bagaimanakah kita mengambilnya sebagai panduan kita dalam kehidupan,bagi mereka yang sentiasa lalai dan lupa mereka itu lah yang berada dalam kerugian, sedar lah wahai sehabat ana semua bangkit lah dari lena semua... jangan lah kita di buai mimpi yang telah menghanyutkan kita sampai kita tidak menyedari kehidupan kita di dunia ini.sesungguhnya orang paling bertaqwa adalah orang paling banyak mengingati  Mati. kita tidak tahu bila mati akan menjemput kita, beramalah sebelum datangnya tiba Mati.lakukan segala perintahnya Insyallah semoga amalan yang kita lakukan diterima olehNYA.






Minta maaf dengan entry yang tidak berapa okk ni, baru belajar walaupun ayatnya tidak lah puitis,terima lah ia sebagai peringatan bersama agar ia membawa kesedaran dan perubahan dalam diri kita.







Jadikanlah Amalan dalam kehidupan kita setiap hari.

No comments: